Hírek
2015. November 13. 10:00, péntek |
Helyi
Forrás: GYSEV
Újabb fejlesztést fejezett be a GYSEV
Elkészült az ETCS vonatbefolyásoló rendszer kiépítése a GYSEV Zrt. Hegyeshalom–Rajka–országhatár szakaszán. A képen a mozdonynak jeleket továbbító, beépített baliz látható.
A vasúti közlekedésben bekövetkező rendkívüli helyzetek esetén automatikusan képes reagálni az a rendszer, amely a transzeurópai vasúti folyosók fejlesztésének keretében épült ki a GYSEV Zrt. Hegyeshalom–Rajka és az országhatár közötti szakaszán. A sikeres projektzárást követő soproni rendezvényen elhangzott: a biztonságos közlekedést szolgáló ETCS vonatbefolyásoló rendszert száz százalékban az Európai Unió támogatásából létesítették, több mint 618 millió forintos összegből.
Az angol nevének betűivel jelölt ún. ETCS vonatbefolyásoló rendszer lényege, hogy a vonatok és a pálya mellett elhelyezett biztosítóberendezési objektumok (sorompók, jelzők, és egyéb biztosítóberendezések) közötti rádiós összeköttetés révén szabályozzák a vonat sebességét, veszélyhelyzet esetén akár meg is állítják a vonatot. A rádiótáviratokban foglalt információk képet adnak a pálya menti elemek aktuális állapotáról – így a rendszer működésével a vonatközlekedés biztonsága jelentősen javul.
A soproni átadórendezvényen elhangzott: a GYSEV Zrt., a térség legnagyobb közlekedési vállalata folyamatosan fejleszti 2011-ben átvett nyugat-dunántúli vonalait, aminek az eredményét a rövidebb menetidő, a kényelmesebb peronok és vonatok, a javuló menetrendszerűség formájában az utazóközönség is érzékeli. Szükség van azonban olyan, a vonatközlekedés feltételeit, biztonságát növelő – meglehetősen forrásigényes – fejlesztésekre is, amelyekből az utasok nem sok mindent vesznek észre: ezek közé tartozik a Rajka–Hegyeshalom vasútvonalon a Közlekedési Operatív Program keretében most elvégzett beruházás is. A vonalszakasz a Nyugat–Magyarországi Észak–Déli folyosó része, így a vonatközlekedés biztonsága, az átjárhatóság biztosítása a GYSEV számára kiemelt feladat.
„Két hete zártuk le a nagyszabású, több mint 2 milliárd forintos közlekedésbiztonsági projektünket, amelynek köszönhetően több mint száz vasúti átjáró lett biztonságosabb vonalhálózatunkon. Az ETCS rendszer kiépítésével pedig tovább javult a vasúti közlekedés biztonsága az érintett szakaszon” - hangsúlyozta rendezvényen Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
A projekt kivitelezése 2014 nyarán kezdődött, 2015 szeptemberére fejeződött be, októberben pedig sikeresen lezárult a műszaki átadás-átvételi eljárás. A kivitelezési munkálatokat a Thales Rail Signalling Solutions Kft., a Thales Austria GmbH., valamint a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. közösen végezte.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 13:00, szombat | Helyi
Tűzoltóautót kapott a Páli Önkéntes Tűzoltó Egyesület
Osztrák tűzoltók ajándéka.
2024. November 23. 09:00, szombat | Helyi
Január végén megszünteti a Telekom a műholdas televíziós szolgáltatást
Mit lehet tenni?