Hírek
2020. November 18. 13:00, szerda |
Helyi
Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal Győr-Moson-Sopron Megyei Adó- és Vámigazgatósága
Ügyfélfogadási szabályok, ügyintézési lehetőségek a járvány vészhelyzet alatt az adóhivatalban
A csornai kormányablakban személyes ügyintézés csak előzetes időpontfoglalással.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Győr-Moson-Sopron megyei ügyfélszolgálatain az ügyfelek és a hivatal munkatársai védelme érdekében csak szigorú óvintézkedések mellett biztosított a személyes ügyfélfogadás. Az adóhivatalnál szinte minden ügy intézhető elektronikusan, illetve a magánszemélyek postai úton is rendezhetik adóügyeiket.
A koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében a NAV ügyfélszolgálatain az ügyfélfogadás ütemezetten történik, a várótermekben annyi ügyfél tartózkodhat, hogy a másfél méteres védőtávolság biztosított legyen. Személyes ügyintézéskor kötelező az orrot és szájat is eltakaró maszk használata.
A csornai kormányablakban működő NAV-ablakban a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség. Az időpontfoglalás a győri ügyfélszolgálatra nem kötelező, de érdemes élni a lehetőséggel az esetleges várakozás elkerülése érdekében, hiszen az időpontra érkezők sorban állás nélkül intézhetik ügyeiket. Időpontfoglalásra a NAV honlapján van lehetőség.
Az ügyféltérben kísérő csak kivételesen indokolt esetben (például tolmács, mozgáskorlátozott kísérője) tartózkodhat. Meghatalmazással más adóügyei is intézhetők, így elegendő egy főnek felkeresnie az ügyfélszolgálatot. A javasolt meghatalmazásminta letölthető a NAV honlapjáról, a Letöltések - egyéb menüpontból.
A NAV honlapján, a Segítség rendkívüli helyzetben blokkban elérhetők a leggyakrabban használt nyomtatványok pdf formátumban. Letölthető többek között az átvezetéshez és kiutaláshoz használt 2017-es számú kérelem, a csekkigényléshez használt nyomtatvány, valamint a külföldi jövedelemigazoláshoz (E9, EU/EWR) ajánlott kérelem. Ezeket magánszemélyek papír alapon, postai úton is eljuttathatják a NAV Győr-Moson-Sopron Megyei Adó- és Vámigazgatósága levelezési címére (9002 Győr, Pf. 118.).
Az ügyfélkapuval rendelkezőknek érdemes megfontolni az adóügyek elektronikus intézését. A NAV általános tájékoztatórendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon ingyenesen hívható. Mivel a külföldi igazolásoknál az ügyfelek egy másik ország nyomtatványán kérik a jövedelmeik igazolását, ennél az ügytípusnál nincs lehetőség elektronikus ügyintézésre. Sokan szeretnék e-mailben vagy e-Papíron kérni a külföldi igazolást, azonban erre nincs lehetőség. A benyújtott külföldi nyomtatványon ugyanis az érintett eredeti aláírásának kell szerepelnie.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 09:00, szombat | Helyi
Január végén megszünteti a Telekom a műholdas televíziós szolgáltatást
Mit lehet tenni?
2024. November 22. 09:00, péntek | Helyi
Mikulásváró Bősárkányban
Jelentkezési határidő november 27.