Hírek
2020. Május 12. 07:07, kedd |
Belföld
Forrás: mti
Ötven hibrid villamos motorvonat beszerzésére indított közbeszerzési eljárást a MÁV
A MÁV-Start ötven darab hibrid villamos motorvonat beszerzésére indított közbeszerzési eljárást, a tervek szerint a vásárlást hitelből finanszírozzák - közölte a vasúttársaság hétfőn az MTI-vel.
A honlapon közzétett tájékoztatás szerint a MÁV-Start húsz darab 200 és harminc darab 150 ülőhelyes új, zéró emissziós hibrid - áramról és akkumulátorról is működő - villamos motorvonat beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást.
A tervek szerint az ötven jármű ütemezéssel érkezne, 2023-2024-ben húsz 200 ülőhelyes, 2024-2029 között pedig további harminc 150 ülőhelyes motorvonat beszerzése történik meg.
Hangsúlyozzák, a MÁV-START elkötelezett a rendkívül költséges és környezetszennyező dízelvontatás érdemi hányadának kiváltása mellett zéró emissziós villamos motorvonatokkal. A kettős üzemű motorvonatok beszerzésével a járműállomány környezetvédelmi hatékonyságának jelentős javítása érhető el, az energiahatékonyság növelésével országos szinten is érzékelhető mértékben csökkenthető a jelenlegi emisszió szintje.
A rendkívül elöregedett távolsági-regionális és interregionális hálózaton közlekedő eszközpark is megújulna. A számítások szerint jelentős, évi 3,6 milliárd - járművenként átlagosan 73 millió - forint közvetlen költségmegtakarításra is számítani lehet - közölte a MÁV.
A közleményben Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta: a tavalyi év legnagyobb hosszban megvalósult vasúti fejlesztésével, a több mint 46 kilométeres Mezőzombor-Sátoraljaújhely szakasz korszerűsítésével a hazai villamosított vonalszakaszok teljes hálózathoz viszonyított aránya 41 százalékra nőtt. Azon dolgoznak, hogy a következő uniós ciklusban ez az arány mielőbb megközelítse az 50 százalékot.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: a kettős üzemű motorvonatok alkalmazási helye erősen függ attól, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. villamosítási tervei hogyan valósulnak meg. Amíg a Balaton északi partján futó vonal csak Balatonfüredig van villamosítva, az első ütemben beszerezni kívánt 20 jármű fele itt közlekedne. A másik kezdőprojekt a Budapest-Lajosmizsei vonal lehetne. Itt komplex rekonstrukció történhetne, több ütemre tagolt villamosítással, azaz már akkor korszerű hibrid járművek közlekedhetnének ott, amikor még csak a pálya egy szakaszán lenne felsővezeték. A további terveinkben a Győr-Szombathely, a Miskolc-Ózd, az Esztergom-Komárom, a Győr-Keszthely-Kaposvár-Pécs és a Szolnok-Hatvan-Somoskőújfalu vonalak szerepelnek - írják a közleményben.
Fotó: illusztráció
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 26. 08:02, kedd | Belföld
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon - jelentette ki a kormányfő hétfőn Budapesten.
2024. November 26. 08:00, kedd | Belföld
A kormány szerint elégedettek a betegek az új alapellátási ügyeleti rendszerrel
Az egységes alapellátási ügyeleti rendszer 2023. februári elindítása óta meghaladta az egymilliót az ebben a formában ellátott esetek száma
2024. November 26. 07:58, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország a legbiztonságosabb helyszín Európában a kelet-nyugati együttműködés számára
Magyarország a legbiztonságosabb helyszín Európában a kelet-nyugati együttműködés számára, ebből, a gazdasági semlegesség stratégiájából hazánk eddig is sokat profitált, és ezután is sokat fog profitálni
2024. November 25. 08:03, hétfő | Belföld
Czepek Gábor: Magyarország eddigi legnagyobb energiatárolója épül Szolnokon
Magyarország eddigi legnagyobb energiatárolója épül Szolnokon - mondta az Energiaügyi Minisztérium (EM) parlamenti államtitkára szombaton a minisztérium Facebook oldalára feltöltött videójában.