Hírek
2023. Augusztus 05. 09:00, szombat |
Helyi
Forrás: Eon
Mi a teendő áramszünet esetén?
Mikor hívjuk a hibabejelentő vonalat?
Bármilyen gondos áramhálózati karbantartás ellenére is előfordulhat, hogy egy vihar során, vagy egyéb okokból, például egy tervezett karbantartás miatt „elmegy” az otthonunkban az áram. Minden esetben kell-e hívni az Eon hibabejelentő vonalát, vagy meg tudjátok-e ti is nézni, hogy mi az oka az áramszünetnek, és ha nem tervezett karbantartásról, hanem üzemzavarról van szó, akkor tudnak-e már róla.
1. Először ellenőrizzük otthon a villanyórát és a biztosítékot!
Ha áramszünet van, először mindig otthon érdemes ellenőrizni, hogy minden rendben van-e. Minden lakásban van egy biztosítékdoboz. Elsőként azt nézzük meg, hogy nem ment-e ki valamelyik biztosíték.A következő lépés, hogy a mérőnél felszerelt központi kapcsolót is ellenőrizzük, hogy bekapcsolt állapotban van-e.
Amennyiben valaki azt tapasztalja, hogy a lakásában gyakran lemegy a kismegszakító (a biztosíték), akkor ott valami belső probléma állhat a hattérben. Ilyenkor egy regisztrált szerelővel érdemes átvizsgáltatni saját ingatlanunk belső hálózatát.
2. Ellenőrizzük az eon.hu weboldalon az áramszüneti térképet!
2.1. Ellenőrizzük, hogy nem érinti-e tervezett karbantartás miatti áramszünet a lakóhelyünket!
Tervezett karbantartásra általában hétköznap és napközben szokott sor kerülni, hétvégén, ünnepnapon, korán reggel, késő este vagy éjszaka nem. Hétvégén, ünnepnapon, vagy éjjeli időpontban a tervezett karbantartást, mint lehetséges okot tehát kizárhatjuk. Az Inforábaköz oldalon minden héten (vasárnap délután vagy hétfő reggel) közzétesszük a Rábaközben előre tervezett áramszüneteket.
Napközben tapasztalt áramszünet esetén azeon.hu weboldalon ellenőrizhetjük, hogy tervezett karbantartás vagy üzemzavar miatt van-e áramszünet az utcánkban.
2.2. Ellenőrizzük, hogy nem érinti-e olyan üzemzavar a lakóhelyünket, amiről már tudunk és aminek a javítása már folyamatban van!
A folyamatos szolgáltatás biztosítása és a gyors hibaelhárítás kiemelt fontosságú egy energiaszolgáltató esetében, ezért is működtet az E.ON számítógépes hálózatfelügyeleti rendszerrel támogatott, 24 órás üzemirányító szolgálatot a nagy- és középfeszültségű hálózaton és a transzformátor állomásokban bekövetkező események azonnali kezelésére. Ez a több mint két évtizede működő rendszernéhány évvel ezelőtt kiegészülta kisfeszültségű hálózatot felügyelő rendszerrel, amelynek legfontosabb adatai megjelennekaweboldalukon az áramszüneti térképenis.
3. Akkor hívjuk a hibabejelentő vonalat, ha a fentiek nem vezettek eredményre
Ha a fentiek alapján úgy látjuk, hogy elképzelhető, hogy az E.ON még nem tud a hibáról, akkor célszerű hívni az E.ON hibabejelentő vonalát, ami éjjel-nappal elérhető.
A hibabejelentő vonal száma az észak-dunántúli régió esetén 06-80-533-533,
A fentiekről egy rövid tájékoztató videót is készítettek, érdemes megnézni:
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 16:00, szombat | Helyi
Fénytraktor felvonulást szerveznek Beledben
Jelentkezőket várnak.
2024. November 23. 13:00, szombat | Helyi
Tűzoltóautót kapott a Páli Önkéntes Tűzoltó Egyesület
Osztrák tűzoltók ajándéka.
2024. November 23. 09:00, szombat | Helyi
Január végén megszünteti a Telekom a műholdas televíziós szolgáltatást
Mit lehet tenni?