Hírek
2024. Július 04. 16:00, csütörtök |
Helyi
Forrás: Független napos oldal
Huss, így repült ki tízmillió forint a csornai termálból!
Most már kezdjük érteni, miért titkolózik az önkormányzat és a cége a fejlesztések pénzügyeiről.
Még a választás előtt panaszt tett egy független képviselőjelölt a Csorna Projekt Kft. gazdálkodásának átláthatóságával kapcsolatban a jegyző asszonynál, neki köszönhetően felkerültek a Kft. honlapjára (3,5 év elhallgatás után) a Csorna Projekt Kft. által 5 millió Forint érték felett kötött szerződései, egyszerűsített táblázatos formában. Négy év alatt 18 szerződés, 2,239 milliárd Forint értékben (ezek csak az 5 millió felettiek). Ezek nyilvános közérdekű adatnak minősülnek, bárki kikérheti őket. Alaphelyzetben a honlapon kellene közzé tenni, kérés nélkül! Ez alapjog! Aki közpénzből gazdálkodik, azt mindenki számára átlátható módon kell tennie!
A Független napos oldal Faceboom oldalon így írt a tapasztalatairól:
- A 2021-es szerződések közül közérdekű adatigényléssel kikértem az ITTHON.TV Kft-vel kötött nettó 10 millió Forint értékben kötött szerződést. Kíváncsi voltam, milyen marketingfeladatok ellátása kerül ennyi pénzbe, amikor 2021 évben a termált üzemeltető Kft.-nek nettó 9,48 millió Forintot fizetett a Csorna Projekt Kft. három hónap üzemeltetési munkáért. Kétkedésem fő tárgya, hogy milyen marketingtevékenységet folytatott a Kandász Média cég (a celebszerű TV2 közeli Kandász Andrea cége) a termál felújításával kapcsolatban 2021. május 1-től egy éven keresztül 2022. május 16-ig – amíg a felújítási munkák még el sem kezdődtek.
A szerződést május 14-én kértem Sági úrtól, május 29-én 15 nappal elhalasztotta az adatszolgáltatást, mert túlterheltek voltak a munkatársai (valószínű ez csak időhúzás volt a választások időpontja miatt), végül június 12-én kaptam meg.
A szerződés az alábbi feladatok elvégzésére lett megkötve: (zárójelben a kérdéseim)
A szerződés tárgya: "Csornai termáfürdő felújításához kapcsolódó marketing feladatok ellátása"
- Kommunikációs stratégia és marketing koncepció előkészítése
(Mit lehet kommunikálni egy felújításról a munkálatok alatt? Miből áll a stratégia? Ha elkészül, akkor vendégeket kell felkutatni, nem? A felújítási folyamat lényegtelen üzleti szempontból! Persze lehet, hogy nem készült semmilyen stratégia, csak elő lett készítve, hmm)
- Grafikai tervezés (Nem találtam grafikai elemeket sehol, a honlap grafikai elemeiről jobb ha szó sem esik)
- Weboldal készítése és fenntartása
(A termálnak nincs weboldala a mai napig sem, csak a Csorna Projekt Kft.-nek, ennek az adattartalma szinte nulla, 2020 óta nincs frissítve sem, vajon erről a weboldalról van szó?)
- Fotó és videó szolgáltatások
(Hol vannak ezek? A honlap galériájában nincsenek és egyéb helyen sem találni. A legtöbb fotó helyi, az önkormányzat által külön fizetett fotósok munkája)
- Közösségi felületek kialakítása, meglévő oldalak kezelése és animációs tartalom előállítása
(Itt egy Facebook oldalra lehet csak gondolni, ez valószínűleg a Diadém oldala (?) amit bármelyik 16 éves személy kis tehetséggel létre tud hozni. Például itt nem lehet értékelést adni a termálról. A Googlemapson 29 fotó van, egy sem a szerződött cégtől van, jelenleg 3,6-nál tart az értékelési szám az 5-ből. Azt sem lehet tudni, ki üzemelteti a Diadém facebook oldalt)
Legkínosabb kérdés az önkormányzat felé:
Miért kellett – ha egyáltalán szükséges volt – egy budapesti céget nettó 10 millió forint díjazással ilyen feladatra megbízni? A helyi önkormányzat a magát patriótának, csornai családokat és vállalkozásokat támogató és fontosnak tartó városvezetésként állítja be magát. Mégsem találtak helyben egy vállalkozót, aki ezt a munkát elvégezhette volna? Több média- és reklámmal foglalkozó vállalkozás van a városban! Miért nem feleltek meg?
A Szerződés 1.2 pontja szerint a legkedvezőbb ajánlatot a Kandász Média ITTHON.TV Kft.-je adta.
Szeretnénk látni a többi ajánlatot is, amit erre a beszerzési igényre beadtak. Volt közöttük csornai? Volt egyáltalán más ajánlat?
Hol folytatott 10 milliós értékű reklámtevékenységet az Itthon TV Kft?- teszi fel a kérdést a Független napos oldal.
A nyitás előtt felkerült egy rövid videó Kandász Andrea közreműködésével, ez látható a Diadém facebook oldalán – akik követik az oldalt, láthatják. Semmi új információ nem volt ebben a videóban. A csornaiak enélkül is tudják, hol keresssék a fürdőt! Ugyanez a videó látható Kandász Andrea facebook idővonalán. Ennek a videónak a készítési ideje azonban már jóval később van, mint a szerződésben meghatározott 2022. május 16, az akkor járt le. Hozott ez a szerződés egyáltalán egy forint plusz árbevételt a 2021-es szezonban? Vagy bármikor máskor? Ki lesz ennek a nettó 10 millió Forintos pénzkidobásnak a felelőse??
Ajánlom, hogy nézzétek meg a csornaprojekt.hu oldalt és ámuljatok, mi minden nincs rajta. A kattintások többsége úgynevezett vak útvonal, sehová nem vezet.
További kérdés a Csorna Projekt Kft. havi 1,1 milliós ügyvezetője felé, hogy vannak-e adatai arról, hogy a marketing elérte-e célját, mekkora elérési számokat produkáltak a videók, képek, weboldal? Milyen bizonyítékokkal tud szolgálni, hogy a szerződés megkötésénék szükségességét alátámassza? A közpénz hatékony és ésszerű elköltését neki kell bizonyítani! Nem lesz egyszerű...
A posztban leírtak két dolgot bizonyítanak. Érdemes és szükséges kitartóan kérdezni és keresni, élni az állampolgári jogainkkal. Jogunk van a közpénzek elköltéséről tudni. A másik, hogy ebből is látszik, hogy aki keres, az talál. Sőt, ahogy mondani szokták lesz még ott, ahol ez volt.
Érdemes a posztra kattintani, mert a végén tanulságos és érdekes táblázatok, képek találhatók.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 13:00, szombat | Helyi
Tűzoltóautót kapott a Páli Önkéntes Tűzoltó Egyesület
Osztrák tűzoltók ajándéka.
2024. November 23. 09:00, szombat | Helyi
Január végén megszünteti a Telekom a műholdas televíziós szolgáltatást
Mit lehet tenni?