Hírek
2023. Szeptember 19. 13:00, kedd |
Helyi
Forrás: MÁV
Hétfő óta bonyolultabb vonattal eljutni a térségünkből Budapestre
Súlyos politikai vitákkal, MÁV vezetők menesztésével indult a vasútfelújítás.
A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújításának kezdetétől, szeptember 18-tól jelentősen módosult a vonatok menetrendje. A három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk az utasoknak.
Hogy jutottunk idáig?
Olyan rossz állapotban vannak a sínek a Bécsbe tartó Budapest–Győr–Hegyeshalom vasúti vonalon, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét, a menetidő 5-10, esetenként akár 10-20 perccel is nőhet.Lázár János építési és közlekedési miniszter elrendelte a „legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” úgy, hogy a szükséges források biztosításáról szót sem ejtett.
A vonal 25 kilométeres szakaszán 32,5 milliárd forintba kerülhet az elrendelt munka, a MÁV-nak ugyanakkor a teljes vasúti pályahálózat több mint hétezer kilométerének karbantartására és a szükséges felújításokra 42 milliárd forint áll rendelkezésére jövőre. Az 1-es fővonal állapota kormányzati belső harchoz vezetett a MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium, illetve annak minisztere, Lázár János között. Miután Lázár elrendelte a vonal felújítását, a MÁV jelezte, hogy erre nincs forrás, mire érkezett a válasz Lázártól, hogy a MÁV vezetői azt csinálják, amire utasította őket. Nem sokkal később felmentette a vasúttársaság gazdasági vezérigazgató-helyettesét.
Szeptember 18-án megkezdték a rossz állapotúvasúti pálya felújítását, ami jelentős menetrend módosítással és hosszabb menetidővel jár. A Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakaszon az ütemterv alapján szeptember 18-tól október 26-ig az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.
A Sopron, Fertőszentmiklós, Kapuvár és Csorna felől utazókat a következő változások érintik:
A Budapest és Sopron között közlekedő Tűztorony, Ikva, Lövér, Scarbantia, Kékfrankos, Soproni Közgáz, Magnet Bank InterCity vonatok csak Tatabányáig közlekednek. Az InterCity-k a teljes útvonalukon helyjegy megváltása nélkül igénybe vehetők.
Sopron és Tatabánya között az InterCity vonatok menetrendje és megállási rendje változatlan.
Budapestre történő utazáshoz, Tatabánya és Budapest-Kelenföld között az utazás az InterCity-ket pótló autóbuszokkal biztosított. Az IC-pótlóbuszok Tatabányán, az állomás előtt kialakított autóbuszmegállóból indulnak 10 perccel a vonat menetrendszerinti beérkezését követően, minden óra :07 perckor, körülbelül 50 perces menetidővel. Helyjegy váltása ezekre sem szükséges.
- Fontos, hogy a győri fővonalon utazók ne megszokásból utazzanak, hanem mindenképpen tájékozódjanak előre. A változásokról és az utazáshoz javasolt járatokról az utasok itt, awww.mav.hu/egyesvonalweboldalon tudnak tájékozódni, amelyet folyamatosan frissítenek részletes információkkal, menetrendekkel, térképekkel.
- A módosított menetrendekaz online felületeken(MÁV app, ELVIRA)szombattól (szeptember 16-tól) már elérhetők.Az egyes járatok esetében apótlóbuszos eljutástis ekkortól jelzika menetrendi keresők.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 09:00, szombat | Helyi
Január végén megszünteti a Telekom a műholdas televíziós szolgáltatást
Mit lehet tenni?
2024. November 22. 09:00, péntek | Helyi
Mikulásváró Bősárkányban
Jelentkezési határidő november 27.