Hírek
2021. November 16. 13:00, kedd |
Helyi
Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal Győr-Moson-Sopron Megyei Adó- és Vámigazgatósága
Előírták a kötelező maszkviselést az adóhivatal ügyfélszolgálatán is
Személyes megjelenés helyett inkább az online ügyintézést ajánlják.
2021. november 15-étől kötelező a maszkviselés a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain. Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett érdemes a NAV online szolgáltatásait használni.
A NAV-nál már jó ideje, csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás). Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással a magánszemélyek– többek között – beadhatják a VISSZADO-nyilatkozatot is.
A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adatbejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal kapcsolatos problémákról is ezen a csatornán keresztül értesülnek.
Számos adóügy intézhető egyszerűen, egy telefonhívással is, ehhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges, ami legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető a NAV-tól a TEL nyomtatványon.
A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszer ingyenesen hívható telefonszáma a 06-80/20-21-22, amely hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható.
Általános tájékoztatás előzetes regisztráció nélkül is kérhető a NAV Infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon.
Részletes tájékoztatás a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) olvasható az e-ügyintézésről a 32., a telefonos ügyintéző rendszerről a 33. számú információs füzetben.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 13:00, szombat | Helyi
Tűzoltóautót kapott a Páli Önkéntes Tűzoltó Egyesület
Osztrák tűzoltók ajándéka.
2024. November 23. 09:00, szombat | Helyi
Január végén megszünteti a Telekom a műholdas televíziós szolgáltatást
Mit lehet tenni?