Hírek
2017. Március 31. 10:00, péntek |
Helyi
Forrás: GYSEV Zrt
Csorna a GYSEV forgalomirányító alközpontja lett
Egységes forgalomirányító és ellenőrző rendszert épített ki a GYSEV.
Az új központi forgalomirányító és ellenőrző rendszer mintegy 7,7 milliárd forintos beruházással épült ki. A fejlesztésnek köszönhetően hatékonyabb lesz a forgalomszervezés, gazdaságosabb az üzemeltetés, kevesebb a késés. Rendkívüli események bekövetkezésekor gyorsabban lehet visszaállni az üzemszerű működésre.
A GYSEV Zrt. magyarországi hálózatán korábban öt távvezérlő központból történt a forgalomirányítás szabályzása. A projekt során a szombathelyi vasútállomás területén kialakított Forgalomirányító Központból (KÖFI) irányítják a Szombathely – Zalaszentiván, a Sopron – Szombathely – Szentgotthárd és a Porpác – Szombathely között közlekedő vonatokat, ellenőrzik a Kőszeg – Szombathely közötti közlekedést. A csornai állomásépület emeletén létesült KÖFI központból pedig a Győr – Sopron és a Hegyeshalom – Csorna – Porpác viszonylatok távvezérlését végzik. A hálózat felső szintű üzemirányítását a Sopronban létrejött Központi Forgalomellenőrző Központban (KÖFE) dolgozó szakemberek látják el.
A beruházásnak köszönhetően a GYSEV által üzemeltetett magyarországi vasúthálózat mind a 44 állomása egységes vasútüzemi felügyeleti rendszerbe integrálódik, ami európai szinten is kiemelkedő eredménynek számít. A forgalomirányítás megújításával csökken a vasúti közlekedés zavartatásának lehetősége, növekedhet a vasútvonalak átbocsátó képessége, ritkulhatnak a késések.
- A fejlesztés eredményeként a dolgozók modern körülmények között, számítástechnikai alkalmazások segítségével végezhetik munkájukat, minden információ valós időben rendelkezésükre áll a helyes forgalomszervezési döntésekhez. Így a rendkívüli események kezelése, az információáramlás, a hibaelhárítás is szervezettebb, gyorsabb lehet, ami a szolgáltatások színvonalában és a gazdaságos üzemeltetésben is nagy előrelépést jelent – tette hozzá Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
Az új központok létrehozásakor négy helyszínen összesen 26 négyzetméter felületű LED monitorfalat telepítettek, amelyek a vasúttársaság teljes vonalhálózatának egyidejű megjelenítésére alkalmasak. Az irányítói munkahelyekre összesen 240 monitort és 85 személyi számítógépet helyezett üzembe a kivitelezést végző Prolan-Savaria Konzorcium.
A projekt keretében korszerűsítették az utastájékoztatást is, a szigetszerűen működő alkalmazásokat egy hálózati szinten egységes rendszer váltotta fel. A vasútállomásokra kihelyezett 30 monitoron valós idejű információkat láthatnak az utasok. A hangos utastájékoztatásban az ún. „Text to Speech” (TTS) technológia alkalmazása teszi lehetővé tetszőleges szöveg bemondását gépi hanggal, előre felvett hanganyag nélkül. A beruházás során az egységes forgalomellenőrzés mellett megvalósult a felsővezetéki energia távvezérlés és távfelügyelet központba integrálása is.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 13:00, szombat | Helyi
Tűzoltóautót kapott a Páli Önkéntes Tűzoltó Egyesület
Osztrák tűzoltók ajándéka.
2024. November 23. 09:00, szombat | Helyi
Január végén megszünteti a Telekom a műholdas televíziós szolgáltatást
Mit lehet tenni?