Hírek
2014. Július 28. 13:00, hétfő |
Helyi
Forrás: NAV Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága
Az online pénztárgépek használatának tapasztalatai
A NAV ellenőrzései során nagy hangsúlyt fektet a jövedelemeltitkolások különböző módjainak feltárására és visszaszorítására.
Az online pénztárgépekből rendelkezésre álló adatok a revíziók során közvetlenül hozzá tudnak járulni a gazdaság kifehérítéséhez és a költségvetési bevételek biztosításához.
Az ügyfélszolgálatokra érkezett kérdések, illetve az ellenőrzési tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy az új rendszer bevezetésével kapcsolatosan az adózók még mindig számos egyértelmű gyakorlati esetet is bizonytalan helyzetként élnek meg. A NAV fontosnak tartja ezért, hogy az online pénztárgépek használatára vonatkozó aktuális információkról az ügyfeleket folyamatosan és minél szélesebb körben tájékoztassa.
Az online pénztárgép beszerzése előtt az ügyfeleknek úgynevezett PTGREG bevalláson regisztrációs kódot kell kérnie a NAV-tól, melynek birtokában az adóhivatal honlapjárólis elérhető elektronikus felületen adható le a megrendelés. Azok az adózók, akik érvényes megrendeléssel rendelkeznek, de nem kapták meg online pénztárgépüket, az új pénztárgép megérkezéséig használhatják még régi, hagyományos pénztárgépeiket. Az online pénztárgép beüzemelését követően azonban a régi gépet a szervizessel kell lezáratni, selejteztetni, majd az elévülési időkre vonatkozó szabályok szerint a pénztárgépi bizonylatokat és az adómemóriát meg kell őrizni.
Nem változott a szabályozás a pénztárgép meghibásodására vonatkozóan sem, hiszen ebben az esetben az ügyfelek a szerviz által biztosított cseregéppel, vagy a saját maguk által beszerzett tartalékgéppel (amelyet ma már több forgalmazótól, megrendelés nélkül a polcról is megvásárolhat) és ezek hiányában kézi nyugtatömb használatával (amelynek kétpéldányos, 50 íves változatának darabja bruttó 76-200 forintba kerül) tudnak eleget tenni bizonylat-kiállítási kötelezettségüknek. Ha a pénztárgép megjavul, akkor a korábban kiállított kézi nyugtákat első tételként kell rögzíteni a pénztárgépben, melynek bizonylatát a tömbhöz csatolva kell megőrizni. Az utólagos rögzítés tömbönként összesítve, akár egy összegben is történhet.
A pénztárgép-megrendelésekre vonatkozó ellenőrzések folyamatosan zajlanak és elsősorban a már említett tájékoztatást szolgálják. Sajnálatos módon azonban a revizorok találkoztak olyan notórius mulasztóval, aki bár több éve működtette éttermét és tisztában volt az online pénztárgép megrendelésre vonatkozó kötelezettséggel, de az ellenőrzésig még regisztrációs kód igényléséről sem gondoskodott. Természetesen ilyen esetben nem kerülhető el a szankció.
A már zajló nyári ellenőrzéssorozat folyamán továbbra is kiemelt figyelmet kapnak a pénztárgép szabályszerű használatára és a nyugtaadásra vonatkozó ellenőrzések.
NAV Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 13:00, szombat | Helyi
Tűzoltóautót kapott a Páli Önkéntes Tűzoltó Egyesület
Osztrák tűzoltók ajándéka.
2024. November 23. 09:00, szombat | Helyi
Január végén megszünteti a Telekom a műholdas televíziós szolgáltatást
Mit lehet tenni?